Poddar

Som föräldraledig blir det mycket barnvagnspromenader. Och ofta när V är på förskolan eller sover i vagnen. L sover också oftast när jag är ute. Det innebär en del möjligheter för mig. Antingen kan jag lyssna på naturen vilket jag ofta gör om jag till exempel går i skogen eller mer på landet. Jag älskar att njuta av lugnet i tystnaden. Av surrande insekter och kvittrande fåglar. Då är det jag och mina tankar. 

Om jag befinner mig i miljöer med mycket biltrafik och liknande så har jag nu på senare tid börjat lyssna på poddar. Och det finns en uppsjö av dem. Jag vill gärna lyssna igenom alla avsnitt om jag börjar på en. Det gör att jag inte har lyssnat på så många olika ännu. 

Den jag började med är Saras Träningsglädje Talks. Jag har betat igenom kanske 10 avsnitt. Sara fick även göra mig sällskap under en del långpass löpning inför Kalmar Ironman. En bra pod med sunda ideal som varmt rekommenderas. 

Även om jag har en hel del avsnitt att beta av hos Sara så är det just nu en annan pod som brusar i öronen. Det är Coltings nakna sanning. Det är något som fascinerar mig med den mannen. Mina åsikter om honom har pendlat upp och ner genom åren. Med podden har han växt igen. Han får mig att le med sitt sätt att formulera sig. Han har många vettiga åsikter om än lite väl extrema ibland. Men det är ju det som gör honom till den han är. En provocerande, diskussionstörstande extrem som inte räds framföra sina åsikter. Jag håller med om mycket. Men långt ifrån allt. Och det viktigaste, han får min amningströga hjärna att lämna dvalan och tänka och fundera lite. Han myntar även en del sköna uttryck som till exempel retroaktiv ångest och kolhydratsnjutning. Fantastiskt!!!

Jag kan varmt rekommendera dessa poddar. Har ni några tips till mig?

Om Ida

Jag är en tjej på 36 år som alltid är i farten. Jag älskar när det händer saker omkring mig och jag bidrar gärna till att det händer... Träning är en av mina passioner i livet. Målet just nu är att genomföra Kalmar Ironman i Augusti.
Detta inlägg publicerades i Hälsa, Träning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar