Majutmaningen 2011

Nu är aprilutmaningen avklarad och jag hoppas det gått bra för er.  Hoppas också ni är laddade för nästa utmaning, som kommer här:

Träning

  • Konditionstest: Denna månad ska vi testa konditionen i början av månaden och sen försöka förbättra den. Detta har ni redan fått en liten förklaring på och mer information om hur ni ska gå tillväga finns här: https://mittaktivaliv.wordpress.com/2011/04/28/sneak-peak-majutmaningen/
  • Träningsmängd: 1000 minuter.
  • Styrkepass: 1 per/vecka (gympass, pump, core, kettlebells eller annat styrkepass)
  • Plankan: 30 minuter
  • Situps: 1000 st
  • Rygghävningar: 300 st
  • Utfallsgång: 400 steg (alternativt knäböj eller utfallssteg)
  • Utfallssteg åt sidan: 200 st på varje sida
  • Tåhävningar: 600 st
  • Burpees: 300 st (armhävningar med upphopp, googla om ni inte vet vad det är)

Kost

  • Nytt livsmedel: Testa ett nytt livsmedel varje vecka. Du kan ha ätit det förut men ska inte själv ha använt det.

Vilka är på denna månad???

För er som löptränar (t ex Lotta och Jenny) jag har eget mål att springa 10 mil under maj!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s