Produktiv dag

Jag älskar produktiva dagar. De får mig att känna mig levande. Glad och effektiv. Idag har varit en sådan dag. Snart är det läggdags och jag känner mig glad och nöjd över dagen. Visst bulldegen från igår hånler fortfarande mot mig i spegeln. Men jag ler tillbaka och tänker att skrattar bäst som skrattar sist. Jag försöker inte på något sätt verkar vara någon megapräktig supermorsa som hinner fem saker samtidigt och ändå ser ur som en nyponros och sover 12 timmar per natt. Jag vill mer förmedla att det faktiskt går att få till dagar när man får saker gjorda. Dessa dagar gör att jag andra dagar bara kan njuta av att sitta i soffan med en sällskapssjuk liten son i knät och bara gosa.

Idag har jag hur som helst hängt en tvätt, lämnat på dagis, plockat här hemma, slängt skräp på återvinningen, handlat på Maxi, plockat in mat, hämtat på dagis, lagat mat åt sonen, plockat ur diskmaskinen, nattat V, ätit lunch, tömt kameran på kort, gosat med L i soffan i 45 min, plockat lite till, sorterat tvätt, rensat kläder, städat kylskåpet, lekt ute med V, lagat middag, planerat maten för midsommar, plockat i köket, tränat Olga-styrka och nu sitter jag i soffan och slappar sedan en timma.

Det ska tilläggas att idag har jag haft nöjda och glada barn som tajmat sovtider som passar mig. Och D har varit hemma på kvällen och hjälpt till med barn.

Dagens middag bestod av en kanongod kycklinggryta med ugnsrostad färskpotatis. I grytan var det kyckling, färskost med vitlök och örter, grädde, salladslök, sparris, vitt vin, salt, peppar, parmesanost och basilika.

2015-06-16 014

Dagen avslutades med ett pass styrka från Olgas bok. Jag har fortfarande lite träningsvärk efter samma pass i söndags. Efter det åt jag ett kokt ägg, jordgubbar med mjölk och en knäckemacka. Amningen gör mig extremt hungrig. Känner mig sällan mätt.

Imorgon blir det en hemmadag. Jag ska unna mig ännu mera mys med mina pojkar här hemma.

Om Ida

Jag är en tjej på 36 år som alltid är i farten. Jag älskar när det händer saker omkring mig och jag bidrar gärna till att det händer... Träning är en av mina passioner i livet. Målet just nu är att genomföra Kalmar Ironman i Augusti.
Detta inlägg publicerades i Familj, Träning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar