Juniutmaningen 2011

Fokus denna månad är att se till sig själv och förbättringar. Därför kommer det delvis bli så att man sätter sina egna mål. Det kommer inte ingå så mycket småövningar denna månad. Lite för variationens skull och för att detta passar vissa personer bättre.

  • Ökning av träningsmängd: Vad jag vet så har många av er som hängt med på majutmaningen kännt att ni borde träna mer och att det finns annat som tagit tid från träningen. Därför är målet denna månad att öka träningen jämfört med maj. Så ta er träningsmängd i tid (eller sträcka om det passar bättre) och så lägger ni på 10% så har ni målet för juni. Detta kommer för min del innebära att målet för juni är 1542 träningsminutrar.
  • Förbättring: Alla har vi områden där vi känner att vi borde träna mer. Så denna månad blir en del av utmaningen att bestämma en av dessa områden som ni ska träna en gång i veckan. För min del blir det t ex styrka överkropp med start redan idag.
  • Vidga vyerna: Variation är bra för träningen och fungerar utmärkt som lite avlastning om man tränar hårt inom vissa områden. Därför är målet att minst två gånger denna månad köra ett pass/aktivitet/övning som man inte tränat senaste två månaderna. För min del kommer det nog kanske innebära ett simpass, Myrtl-Routine och kanske ett BodyCombat-pass.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s