Smoothie med kokosvatten

Förra helgen var jag på bloggträff som jag redan har skrivit om. Då fick vi en goodiebag och jag lovade då att jag skulle skriva mer om innehållet i den. Efter en vecka fylld av aktiviteter som till stor del inte varit på hemmaplan, så har påsen stått orörd hela veckan. Men nu har det varit helg och idag var det dags att prova kokosvatten som vi fått från Biofood. Kokosvattnet innehåller färskt kokosvatten, enbart. Inga färgämnen, smakämnen eller konserveringsmedel. I kokosvattnet finns massor med kalium och naturligt förekommande elektrolyter.

Redan på bloggträffen fick jag tips om att det kanske inte var jättegott att dricka som det var. Det var jag tvungen att testa. Det var inte äckligt direkt. Men inte så gott heller. Det var den naturella jag hade. Däremot blev den toppenbra i dagens morgonsmoothie tillsammans med bland annat banan, apelsin och hallon. 0,5-1 förpackning per omgång smoothie skulle jag säga är lagom.

 

Jag kan absolut rekommendera kokosvatten och kommer säkerligen köpa det igen!

Tack Biofood för provet. Eftersom vi fick två påsar hem hit, har vi en kvar att ha till smoothisen nästa helg!

Om Ida

Jag är en tjej på 36 år som alltid är i farten. Jag älskar när det händer saker omkring mig och jag bidrar gärna till att det händer... Träning är en av mina passioner i livet. Målet just nu är att genomföra Kalmar Ironman i Augusti.
Detta inlägg publicerades i Bloggträff, Kost. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Smoothie med kokosvatten

  1. åh, BRA tips med kokosvattnet. tack ida!!!!!!

  2. Ingrid skriver:

    jag kan inte låta bli att kommentera att du skrivit koksvatten hela inlägget igenom och jag reagerade en del och funderade på om det var dags för en intervention….. Har hört att kokain (koks) inte är så bra….. 😉
    puss på dig

  3. Ingrid skriver:

    hehehe, jag kunde bara inte låta bli att påpeka det…. Jag läste nämligen inte rubriken ordentligt så du kan ju tänka dig vilka tankar som for genom mitt huvud….. funderade på om du bytt inställning till vad som är hälsosamt sedan jag flyttade från stan 😉
    Puss

  4. Pingback: Barfotaskor « Träningsglädje

Lämna en kommentar