Tisdagens mat

Här kommer vad jag åt igår. En egen reflektion på gårdagen är att jag måste få i mig i alla fall ett mellanmål även om jag inte alltid är så hungrig eller om V är vill vara i famnen extra mycket.

Frukost 1 (före promenad)
2 kokta ägg
1 glas c-vitamin brus

Frukost 2 (efter promenad)
Turkisk yoghurt med hallon, blåbär, havrekärnor och solrosfrön

Lunch
Currygryta med ris, banan och jordnötter
1 kopp grönt te med en dadelboll

Middag
Kyckling i kokosmjölk med wokade grönsaker och ris

Kvällsfika
1 kopp grönt te
Knäckemacka

Jag kan tillägga att jag nog äter lite mer kolhydrater nu när jag ammar än annars. Jag har problem med att känn mig mätt, nöjd och full av energi lagom till magen är full annars. Jag försöker äta lagom så att både jag och lilleman får vad vi behöver. Och hoppa över mellanmål en dag är inte det. Jag var matt och hade lätt huvudvärk på kvällen.

Om Ida

Jag är en tjej på 36 år som alltid är i farten. Jag älskar när det händer saker omkring mig och jag bidrar gärna till att det händer... Träning är en av mina passioner i livet. Målet just nu är att genomföra Kalmar Ironman i Augusti.
Detta inlägg publicerades i Kost. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar