Härlig träningsdag

För inte så länge sedan skrev jag om mina morgonrutiner. Imorse var det dags för morgonträning igen. Jag har under några veckors tid börjat att väcka min kropp till liv när Daniel åker till jobbet. Inte somna om en timma. Det har gjort underverk för min energi under dagen. Jag är pigg när jag kommer till jobbet och jag somnar gott på kvällen. En annan sak är att det är mycket lättare att ta sig upp till morgonpassen.

Imorse hade jag bestämt mig för att simma med Lotta och Susen. 06:30 skulle vi vara där. Ett par minuter sen stormade jag in i receptionen. Pigg som om klockan vore betydligt senare. Jag slog till med ett 12-kort på medley så att jag kan göra simningen till en regelbunden rutin. Idag var det härligt att träna med kompisar. Annars gillar jag ganska ofta att träna själv också. I min egen takt. Det varierar.

När jag kom hem från jobbet idag var jag lite seg. Men jag hade bestämt mig för att springa och det var bara att byta om och ge sig iväg. Det bästa träningen är ju den som blir av.

Egentligen vet jag ju hur viktigt det är med uppvärmning och nedvarvning. Ändå slarvar jag med det ibland. Jag förstår inte varför. Idag var planen att springa intervaller och efter att ha läst MarathonMias inlägg så tänkte jag att jag skulle skärpa mig. Dagens pass inleddes således med 3 km lugn och behaglig uppvärmning. Jag hade sett ut en backe i spåret som skulle få bli min utmanare idag. Den var ca 150 m och ganska flack. 6 intervaller blev det. Jag är fortfarande i komma-igång-perioden så jag maxade inte, men jag fick upp flåset rejält. Efter intervallerna joggade jag ner 1,5 km. Väl hemma blev det 20 min löpstyrka, Myrtle Routine.

Jag har en toppenbra sambo. Han lagade en kanongod omelett med paprika, skinka, persilja och fetaost. Gudomligt smarrigt efter en intensiv dag!!!

20111006-211131.jpg

Om Ida

Jag är en tjej på 36 år som alltid är i farten. Jag älskar när det händer saker omkring mig och jag bidrar gärna till att det händer... Träning är en av mina passioner i livet. Målet just nu är att genomföra Kalmar Ironman i Augusti.
Detta inlägg publicerades i Träning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Härlig träningsdag

  1. Ulrika skriver:

    Duktig du är!!!! Hade önskat att morgonpass var möjliga men då måste jag upp 5… För att hinna få iväg två barn till skolan och själv vara på jobbet 7.45:)

  2. Cecilia skriver:

    Upp och nerjogg har jag aldrig riktigt fattat. Jag springer liksom i samma takt hela tiden. När jag är klar är jag klar, stannar och stretchar och går in och dricker vatten. Varför är det så viktigt med att köra upp och nerjogg? Jag är ju fortfarande ny på det här 🙂

    • Ida skriver:

      Läs MaratonMias inlägg så ser du lite mer. Om man bara joggar kanske det inte är samma sak. Men jag kör ju intervallpass, tempopass osv. Jag värmer inte upp när jag nöter långdistans.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s